Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Aktiva trådar Trådar utan svar
Sökalternativ (Sida 4 av 42)
Trådar efter Svante Anpassad sökning
Funna inlägg: 76 till 100 av 1,027
Thanks for the kind words - sometimes we are quick, other times less so...
White Labs was quick to answer:
White Labs skrev:Hi Svante,
At some point yet to be determined, it will be mostly pro pitch out of Denmark. We might do vials later on.
"Pro pitch" is the professional size yeast package for microbreweries who don't want to propagate their yeast. Too large and too expensive for homebrewers.
Inget säkert datum men det senaste jag hörde var att de första pallarna ska skickas till oss nästa vecka.
It is interesting with the branch in Denmark. I have asked White Labs what it could mean for the distribution.
I also asked again about The Yeast Bay.
Jag vet inte hur hemmamaskinerna fungerar men våra maskiner har vakuumkammare.
Materialet i påsarna har ett plastskikt innanför aluminiumskiktet så att det går att svetsa ihop. I våra maskiner får vi ställa in en längre svetstid för humlepåsarna som har ett aluminiumskikt än för de rena plastpåsarna som vi använder till annat.
Lurifax skrev:Går det att återförsluta de påsar som ni packar er humle i med hjälp av en vakuummaskin för hemmabruk som också förseglar plastpåsar? Jag misstänker att de påsarna ni använder inte har en insida helt av aluminium och inte av förseglingsbar plast men jag vill ändå fråga.
Ingen fara - jag är smickrad.. 
Golden Promise och Pale Chocolate från Thomas Fawcett finns kvar i sortimentet.
http://shop.humle.se/malt/basmalt/golde … s-fawcett/
http://shop.humle.se/malt/rostad-malt/p … s-fawcett/
-- Svante
Portugisen skrev:Malte skriver jag... Sorry Svante! Strutmössa på mig 
Jaha, vad spännande. Crisp känner jag inte till. Betyder det att Golden Promise och Pale Choco malt försvinner från sortimentet - jag ser inte till dessa i sortimentet?
Vi har inte fått in dem ännu, men det är fortfarande vår plan att ta hem dem.
Hej Pål!
Välkommen tillbaka till bryggningen!
Vi är just i processen att byta huvudleverantör av brittisk malt från Fawcett till Crisp. Därför har det varit slut ett tag på vissa sorter, bl a crystal malt. Men nu finns den från Crisp!
Än så länge är det bara några få sorter som hunnit bli ompackade, men efter hand kommer fler och fler att komma in i lager.
Det kan vara bra att veta att de tre sorterna crystal från Crisp (Light Crystal, Medium Crystal och Dark Crystal) är nivå för nivå lite mörkare än de tre sorterna crystal från Fawcett (Pale Crystal, Crystal och Dark Crystal).
Menar du att du vill ha lösningen för att lättare kunna dosera när du tillsätter svaveldioxid (SO2) till vinet, och sedan spara resten av lösningen till kommande viner?
Jag skulle vara bekymrad över att lösningen tappar kraft över tid genom att SO2 går ur lösningen. Kanske fungerar det om kärlet är tätt?
I alla fall är det lätt att göra en lösning på 10 % - lös upp t ex 10 g av saltet i 90 g vatten. För vatten kan du mäta med mätglas eftersom 1 ml väger 1 g. För saltet får du väga upp 10 g.
Själv gör jag inte på detta sätt utan väger upp rätt mängd av saltet varje gång jag ska tillsätta SO2 till ett vin. 1,5 g brukar vara lagom till 23 liter vin. Jag använder en sådan här skedvåg.
Det kommer nog att dröja några veckor innan vi får in. Vi ska se om vi kan ta in Fermaid O också.
Den här forumavdelningen är avsedd för den som vill köpa, sälja, byta eller skänka saker som man har använt eller vill använda i sin hembryggning.
Det är inte tillåtet att annonsera för verksamhet som drivs i vinstsyfte, som till exempel att köpa in partier av varor som säljs vidare till högre pris.
Inget är klart än och det kommer nog att dröja tills vi har något konkret att komma med. Men jag har gott hopp om att kunna förmedla druvor i höst.
Hej Per!
Visst förekommer det! Jag har själv gjort vin på druvor från Italien.
Till hösten hoppas jag att vi ska kunna se till att ta hem bra druvor till dem som vill göra vin från grunden.
Citra kottar ska packas om idag eller imorgon.
Micke, du behöver inte be om ursäkt. För dig var det uppenbarligen så att den var slut tre gånger i rad när du ville beställa. Du hade otur, men den har varit slut för ofta på senaste tiden, i och med att efterfrågan gått upp och vi inte reagerat tillräckligt snabbt på det. Vi ska försöka bättra oss.
OK, jag har tagit en förnyad diskussion med Yeast Bay. De kontaktade oss i april förra året och ville sälja i Europa genom oss, men då fick vi aldrig till en lösning som skulle funka (de ville ha för stora volymer direkt).
De kommer i så fall att kosta mer än Wyeast och White Labs. Skulle det fortfarande vara intressant om de kostar typ 129 kr?
Hej! Hoppas någon kan hjälpa trådskaparen med French Saison (en fantastisk saisonjäst tycker jag själv).
Det är inte riktigt rätt att säga att den "som vanligt" är slut hos oss. Den tog slut för tre dagar sedan (4 februari) och då hade den funnits i lager sedan 26 januari. Innan dess kom den in 12 januari och tog slut 22 januari. Innan dess kom den in 17 november och tog slut 9 januari.
Hursomhelst ska vi se till att öka inköpen av denna jäst eftersom den har blivit så populär. Normalt försöker vi köpa in jäst så att den ska räcka längre än till nästa inköp, så att den inte ska ta slut. Samtidigt vill vi inte köpa in för många av varje heller, eftersom vi vill att jästen vi säljer ska vara så färsk som möjligt. Vi har över 100 olika sorter flytande jäst i lager och det går inte alltid att förutse efterfrågan på varje - helt plötsligt kan ett bryggeri eller en återförsäljare köpa många på en gång av en sort. Så det kommer alltid att kunna vara tillfälligt slut på någon sort.
Nu kommer French Saison in igen på torsdag eller fredag, och då får vi hem lite fler än de senaste gångerna. Men de kan ta slut igen så lägg gärna en bevakning i webbutiken!
Det är bara vissa kittlar i Patina-serien som kommer med svetsade genomföringar och tappkran från fabrik.
Men 78-litersmodellen, och alla andra som saknar genomföring, kan få en med hjälp av Weld-B-Gone om man själv tar upp ett hål på 22 mm med en stegborr.
http://shop.humle.se/utrustning/kopplin … i-12-ganga
We are waiting for yeast from Saccharolicious - I think it will be within a couple of weeks.
Also, we are looking at The Yeast Bay. It would be good to know if more brewers are interested...?
Vi håller på och byter skörd från 2013 till 2014. Det kommer mycket humle varje vecka just nu och vi måste packa om den till 100 g. Vi packar om så snabbt vi kan så var tålmodig och håll utkik i webbutiken.
Vi har tagit hem CO2-fördelare med 2, 3 och 4 utgångar, men inte lagt in dem för försäljning ännu. Nipplarna som sitter på är lite grövre. Nipplarna går dock att byta ut. Vilken storlek på nippel är du intresserad av?
Vi vet inte exakta priset ännu - beror lite på valutakurser och fraktkostnader - men det kommer att bli mycket lägre än för Braumeister.
Grainfather blir alltså lite dyrare än Brewster men mycket billigare än Braumeister.
Vi kommer att sälja Grainfather så fort den kommer till Europa. Preliminärt räknar vi med att få hem första leveransen någon gång runt månadsskiftet februari/mars.
Ja, jag kan bekräfta att vi kommer att sälja Grainfather. Enligt senaste uppgiften kommer den att komma till Europa i slutet av februari, så räkna med att vi har den i början av mars.
Prishöjningen beror dels på att Speidel höjt priset i samband med att den nya kontrollenheten lanserades, och dels på att euron blivit så mycket dyrare sedan vi satte priset senast.
Vi försöker få information från Speidel om den nya kontrollenheten, men hittills har vi inte fått mycket mer än detta:
Speidel skrev:Some words about the new control unit:
- will feature a memory function for 10 different recipes
- a network connection for remote monitoring
- TFT screen which will allow for the user to see the full recipe and easily change it
The network functionalities will not be ready with the launch of the new model as Speidel is still developing the client software.
They expect it to be available in about 4 months.
Som jag förstår det kommer det att vara möjligt att uppgradera / konfigurera om mjukvaran utan att behöva skicka in kontrollenheten till Speidel.
Vi trodde inte heller att vi skulle få några av den nya modellen förrän i slutet av januari, men vi fick 12 st 20-liters dan före julafton. De sålde slut snabbt och nu vet vi inte när vi får fler.
Funna inlägg: 76 till 100 av 1,027