Mycket varför frågor nu då - men varför inte fundera på singel vessel bryggning då, om det är enkelheten du är ute efter? Tänker mig att det inte finns så mycket enklare än singelkärl med maltkorg, liknande Braumeister?
Själv kommer jag köra på singelkärl med rostfri maltkorg, recirkulering med pump (fast nerifrån och upp på maltbädden, till skillnad från BM) och värmepatron i botten. Ska mäta tempen i utloppet på pickup tuben. Och det blir Open ArdBir till att styra detta. Känns lite som att "simplare blir det inte". Sparge-vatten kan man ju värma sedan i vilken gryta eller dylikt man vill. Men inte använda under själva bryggningen.
Nu väntar jag bara på att andra dotterns kolik ska gå över så man kan komma igång med detta igen! Under tiden har jag nu istället ägnat mig åt att planera, investera och till viss del skruvat ihop grejer. Bryggkärlet (16 Gallon) borde bli klart när som helst (har en lokal svetsare som fixar det när han har tid) helt med tri-clamp fästen till allt även på det. Sedan vart det att jag köpte nya lock till mina koniska jästankar också, och så fick jag äntligen tag på en Cornelius Maxi 110 också. Då måste jag bara bygga mig en BrewPi till styrning av denna :-)