Sv: Uppgradering i brygghuset
Såg kylmantlarna där och funderade på det - dock blir det nog betydligt dyrare. Och just nu är jag på lite budget då jag måste köpa mig en sparge-arm, och dessutom sitter och kollar efter en Cornelius maxi att kyla jästankarna med.
Jag har fått tag i två stycken jästankar precis modellen på bilden hos better-brew för mantlarna. Dock har jag fått två 1.5" TC koppling svetsade på väggarna där manteln sitter ("provkran" samt thermowell). Så det blir nog ändå bättre med slang då tror jag.
Vi har haft liknande 10mm slang (7mm invändigt) på jobbet, som man använder att blåsa fiber i. Ska kolla om det finns kvar, för det är ju enkelt i sånt fall. Tänker det måste vara bättre också med hårdplast då de blir lite stumma. och borde vara lättare att få på plats då. Vi har även 5mm med 3.5mm mm invändigt som skulle funka, men då kanske det bromsar flödet för mycket.
Satt även och funderade på om man skulle ta PEX-rör. Måste få min kon isolerad, utan på sen, så classe behöver man nog ändå åka förbi! :-)
Tack för svaret iaf, ska kolla efter det!