Jag satte lite klarmedel, för att försöka få det att bli.. klarare.
Det fungerade, sådär... Inte kristall, men bra nog.
Tappade upp på 75cl-flaskor med Patentkork och ställde i jämnvarmt rum.
Nu efter 1 vecka testade jag att poppa en flaska.
men den var 'flat'. helt o-kolsyrad.
Dom får en vecka till på sig att karbonisera.
Därefter så börjar jag fundera på tillsättning av ny jäst...
Vad jag tror har hänt, är att jag var alldeles för aggressiv i min klarning, och därefter omtappning.
Helt enkelt att det inte finns tillräckligt med jäst för att skapa bubblor just nu.
On a brighter note...
Cidern smakar nästan som 'Naked Apple' [4.5] på bolaget.
Så därmed är jag nöjd, Fast platt och med en hint av jäst.
Problemet just nu, som kanske löser sig med tid, är att det inte kolsyras som jag hade tänkt mig...