Jag har gjort en Tjeckisk pils.
Pilsnermalt, Saazhumle och med jästen Wyeast 2278 Czeck pils.
Den har nu stått i 3 dygn i 13 grader C.
Ingen som helst aktivitet.
Vad kan ha gått fel och vad kan man göra?
1 2022-09-21 21:11:57
Jäsning startar inte (3 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)
2 2022-09-10 12:25:48
Sv: Jever (2 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
Jag har använt Wyeast 2042 Danish lager
3 2022-09-05 12:19:32
Jever (2 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
Jag har nu gjort några försök att efterlikna Jever pilsner. En riktig favorit.
Dock har jag inte lyckats riktigt. Visst går det att få ordentlig beska, men då har jag förlorat krispigheten.
Har någon lyckas med bedriften??