1

(56 svar, postad i Utrustning)

Hej forumet!

Jag och min kollega köpte ett CB5 i våras, vår första bryggning gick som en dans. Allt fungerade klockrent, vi gjorde en APA på 20L.

Nu några bryggningar senare så sätter maltbädden igen sig konstant...
Vi kör förvisso större satser (40L) men även när vi provar 20L så är detta ett problem.
Pumpen går ej att ha igång under mäskning då det inte rinner igenom malten såsom det ska utan blir översvämning och översvämningsröret får jobba extremt.
Har skummat igenom denna tråden men tycker mig inte finna någon konkret lösning.

Tack på förhand,
Rävapiss