Hej alla bryggare!
Lång historia kort.. Har en DIPA i sekundärkärl, tappade om och mätte SG i torsdags(17/9), hade jäst finfint med ABV strax över 7% som önskat.
Jag tillsatte första givan av torrhumling direkt vid omtapp(ska torrhumlas mycket och länge), slängde andra givan av torrhumling i lördags(19/9) och skulle idag addera den tredje givan och blev väldigt orolig över vad jag såg.
Bifogar två bilder, tyvärr inte världens mest högupplösta då jag ville ta bilderna snabbt för att eliminera bakterierisken. I kanten av hinken syns ett tydligt grått område, små "flockar" som i mitt tycke ser ut att ha en möglig karaktär.
Kan någon med ett tränat öga se om detta faktiskt är mögel eller nån form av infektion, eller behöver jag inte oroa mig? Vet att vid tidigare torrhumling har oljorna från humlen gjort mig en smula orolig, fått grå färg likt denna förut men denna gången har den en tydligare "struktur", alltså likt mögel. Jag ska skicka i den sista torra givan om ett par dagar, hoppas inte att det har växt till sig mer då.
Edit:
Verkar vara vajsing med imgur, testar via dropbox:
Edit #2: Vajsing med bilderna igen, extremt irriterande. Nu hoppas jag att det ska funka!

