1

(16 svar, postad i Humlegården)

Ok sorry för misstaget.
Fotsvampsdricka är ju inge vidare.
Borde ha skrivit lager.
MVH Erik

2

(16 svar, postad i Humlegården)

Hej
Jag har provat att torrhumla med humletabletterna och det med bra resultat.
Dock räcker det med en tablett till ca 22L och behöver lagras innan
det blir bra.
Jag hade det i en pilzz och smaken blir åt Jeverhållet.
Örtig och frisk smak.
MVH Erik

3

(4 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)

Ja det var ju bra att ni tar upp det här med surhet för jag har
ingen koll på det.
Skulle vilja veta lite mer om tex hur jag skulle justera i mina kok.
Jag har mälarvatten från jörveln i bryggden, hur, med vad och när
justerar jag.
Jag brygger typ tre sorter, Pilzz, Alè och lite mörkare.
Skall jag inhandla pH-mätare på Clas Ohlsson?
Är tacksam för hjälp.
MVH Erik

Kul och bra idé.
Tyvärr så kunde inte jag se bryggningen pga att rautern här på
jobbet blockade den.
Hoppas jag är hemma nästa gång du sänder.
MVH Erik

ÅHHH den ser god ut.
MVH Erik