Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Aktiva trådar Trådar utan svar
Sökalternativ
En kafferost säljes i Stockholm.
Säkert 10 år gammal men fungerar utmärkt för dig som vill börja rosta hemma. Kanske uppgradera från din popcorn-maskin eller stekpanna?
Det är inte 1600plus modellen (det går att uppgradera genom att byta frontpanel). Fördelen med den gamla är mindre knapptryckningar.
Teoretisk kapacitet 500 g, men bäst för 250 g.
https://www.youtube.com/watch?v=PnI9PGs … %27sCoffee
Säljes pga uppgradering. Avhämtat i Kista 1800:-
DM eller erikssou(at)gmail.com
För ett annat ändamål än bryggning (cykeltävling om två helger i trakterna av Humlegården - Roslagshösten), skulle jag behöva en stor termos/isolerkärl.
När jag började med hembryggning på hedenhös tid använde vi en stor orange (finns även blå) termos. Tror de var av märket GOTT.
Nån som ligger inne med en sån eller vet var jag får tag i en liknande?
MVH Uffe - Vörtens Vänner
Vörtens Vänner har för många av dessa så vi kränger av ett gäng. Det är försvarets rektangulära kokkärl med armegrön topp. Fungerar bra att jäsa 25 l i (knappt 30 till topp?) och går precis ner i en vanlig diskho om man vill kyla med vattenbad från utsidan, samt 2 el 4 går in i en vanlig kyl. Av varierande ålder men precis rengjorda med fosforsyra för att ta bort ölsten så de är mkt fina på insidan.
Pris 75:- st. Finns i vår lokal i Sundbyberg/Solna.
MVH Uffe
PM'a för svar
Funna inlägg: 3