Säljer en Corona-kvarn i Lund, funkar kanon men har inget behov för den längre. Perfekt om man brygger lite mindre batcher, typ 5 kg malt men skickar med hemmasnickrad adapter för borrmaskin som gör det hela lite enklare!  Hör av er vid intresse! Hade tänkt 500kr då det är vad de andra legat på här på forumet smile

2

(2 svar, postad i Kontakt)

Hej, är det någon som är intresserad av att ses och byta/smaka/dricka hembryggt öl i lund med omnejd, eller finns denna typ av sällskap redan? Tänker mig tillslut ett forum där man träffas och smakar varandras öl och byter erfarenheter och har allmänt trevligt!, kanske pratar om humleodlingar osv... Intet pretentiöst utan alla hembryggare är välkomna med sina alster!

Någon som är intresserad av detta eller finns det liknande sällskap redan som jag missat?

//Fredrik Svensson
www.beervolution.com

3

(2 svar, postad i Utrustning)

Hi, I reckon these guys will be able to help you! http://www.orestads.se/kontakt

Kanske inget jag är stolt över men sprang över den på ett lågprishus som heter Bo Ohlsson i Tomelilla smile det fungerar i alla fall  finfint och biltema får duga åt annat!

Jag hittade en annan tryckspruta med genomskinlig plast som jag använder istället. Den är på 1,5l och räcker alldeles utmärkt till både bryggdagar och flaskning.

Kan varmt rekommendera det!

Har precis införskaffat Biltemas tryckspruta som jag tänkte använda till StarSan för bryggdag och flaskning. Är dock osäker på om den är lämplig för ändamålet, personalen kunde inte hitta information om vilken plast det är..

Jag har rengjort den med PBV och diskmedel och ättika för doften, är fortsatt en viss oljig doft i flaskan men avger ingen tydlig smak.

Någon som vet om det kan vara skadligt att använda den till bryggeritet eller om man får använda den till annat?

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/45578
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar … 000030676/

You got mail!

larslind skrev:

synd man missa denna

+1

Kanske är en dum fråga, men om man najar ölslangen kring kopparröret så det är tätt enligt bee's instruktion, och ölslangen är träd på nippeln-  hur kommer gasen ner i fatet och trycker upp ölet?