Har någon sett dem rostfra honnungskärlen från Töreboda biredskap ? Hur är godstjockleken ? Kan man ställa den på spisen/värmeplattor utan att vörten bränner fast om man rör om titt som tätt ? Alt. fixa en motordriven omrörrare .
Kan man genom att fixa lösa 1-2 st lösa plåtar/koppar plåt  ca 1mm st. För att förstärka botten och fördela värmen så att det inte bränner vid ?
Har försökt få tag på större grytor som ställs på spisen. Men det närmaste jag kom var en aluminium gryta 60 liter från Riab i Örebro . men dem säljer inte till privat personer!! Typiskt !!
harry

Låter som ett utmärkt recept !! Dock kan man använda Weyermanns rökmalt som är betydligt mildare även vid större inblandningar!
Om man är rädd för att det ska bli för kraftig röksmak.
harry

3

(11 svar, postad i Utrustning)

Hej!
Någon som har en rostfri honungskärl från Töreboda biredskap ?
Undrar vad dem har för godstjocklek. Kan man ställa den på spisen utan att bränna vid, om man rör om titt som tätt ? Vid vörtkok.
harry .