Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Aktiva trådar Trådar utan svar
Sökalternativ
Jag undrar när jag ska tappa om mitt öl? det är nu inne på fjärde dagen och har sedan igår minskat sin bubbelfrekvens betydligt, mindre än 1 gång/min
Jag undrar också hur mycket socker jag ska tillsätta innan jag tappar på flaskor mätt i volym, då jag inte har någon våg? Min bryggd är på 24L.
Ben
Tack! nu har skummet växt och det bubblar på och ser friskt ut
/Ben
Hej jäg är också nybörjare på området, Jag satte min första coopers satts igår, jag vet att många på det här forumet inte föredrar den typen av halvfabrikat, men jag är för lat för att orka skicka effter massa produkter för att komma igång med min första bryggd. Fär att inte känna mig allt för dålig använde jag mig av två burkar coppers stout istället för en burk + socker. jag vet att man inte kan lita på deras torrjäst men jag tänkte att med två påsar skulle det kanske gå.
Nu till det jag undrar över.
I morse när jag kollade på bryggden var ytan täckt av ca 1 cm skum med massa brunt klegg ovanpå, är min bryggd infekterad eller är detta klegg en produkt av jäsningen? Det bubblar på bra i röret så någon sorts proccess pågår.
Mvh
Ben
Funna inlägg: 3